”Tommi Kärkkäisen rummutteluun yltyvän Fragilian mukaan nimetty levy on täysosuma. Janne Malisen taiturillisissa käsissä kitarasta puhkeaa loputtoman sävykäs, harvinaisen kauniisti äänitetty sointimaailma. Jazzista, rockista tai kansanmusiikista kimmokkeensa saaneet kappaleet on valittu taiten.”


(Helsingin Sanomat 31.12.2006)


”Myös tulkinnallisesti tarkastellen Malisen virtuoosinen soitto on kansainvälistä huipputasoa. Tästä kertoo myös albumin kunnianhimoinen ohjelmisto, joka koostuu yksinomaan elävien säveltäjien tuotannosta. (...) Janne Malisen Fragilia-levy on musiikillinen aarreaitta niin kitaramusiikkiin vihkiytyneille kuin vähemmän alaa tuntevillekin.”


(Aksentti 2/2007)

Englannin Renessanssin luuttulauluihin sekä sooloihin keskittyvä levy yhdessä Irlantilaisen tenori Robin Tritschlerin kanssa julkaistiin 2.10.2009.


"Indeed, what we get on this new release is guitar only, but one that is played with style and pizzazz. (...) These guys may be relatively new on the scene, but their music-making is superb, and this album can be enthusiastically recommended.


(Fanfare Magazine, USA 2010)

FRAGILIA

(Pilfink Records 2006)                

THE RENAISSANCE ALBUM

(Pilfink Records 2009)                

Copyright ⓒ Janne Malinen. All rights reserved.

JANNE MALINEN

K I T A R A T A I T E I L I J A

CONCERTOS cum tribus

(Pilfink Records 2022)                

NEW!!!


Cum Tribus contains three concertos from different eras. Despite only three decades between Astor Piazzolla's and Tommi Kärkkäinen's concertos, Piazzolla's tango nuevo aesthetic is clearly different from Kärkkäinen's modern idiom. There are three different guitars used on this album – the Silent guitar, an instrument devoid of any traditional acoustic properties and which closer resembles a machine gun than a conventional classical guitar and period instrument which will feature in the Weiss work. The latter is more delicate in sound than the modern guitar and fits naturally into the early music, as does the clavichord, which carries out the orchestral part: both instruments allow the silence and intimacy to be taken to the extreme.